vdkooi-downunder.reismee.nl

Te plak

De van der Kooitjes zijn down under! De reis verliep voorspoedig. Om half acht kwam iedereen op Schiphol aan, daar konden we gelijk voor de eerste twee etappes inchecken. De derde etappe is pas over meer dan 24 uur, dus die moeten we in Sydney doen. Uitgezwaaid door de ouders van Anton gingen we om half elf de lucht in. We dachten het ritme aan te houden en dus gelijk even te slapen. Maar om twaalf uur 's nachts werd ons een diner voorgeschoteld zodat het tijdsbesef direct weg was. Om vier uur kwamen we aan in Dubai, waar het al zeven uur was. Al drie uur kwijt!

Dubai heeft een giga groot vliegveld waar je met de trein naar de andere gates gaat. De tweede etappe was de zwaarste: 13 uur van Dubai naar Sydney. Het was een pokke end. De een heeft last van de schouders en de ander weet niet meer waar hij met z'n benen naartoe moet. We hadden gerekend op de voorste stoelen, maar door zijn gereserveerd voor mensen met baby's. Er zijn er die overwegen om de volgende keer met een baby te reizen, maar bij nader inzien wegen de voordelen niet op tegen de nadelen.

We arriveren een uur eerder dan gepland in Sydney en hebben dan nog even tijd voor een spelletje en opnieuw inchecken. Het laatste stukje is een makkie. Na een strenge douanecontrole op Christchurch waar alle wandelschoenen voor ons werden gepoetst en zelfs het schilmesje en de anijs mee mogen zonder boete, worden we verwelkomd met een Friese en Nederlandse vlag door tante Anne, Aiden en André Fennema. De huurauto's gehaald en op naar Diamond Harbour. Na een heerlijk maaltje gaat het lichtje bij de meesten al snel uit en verdwijnt de een na de ander in zijn bedje. Om half negen ligt iedereen op een oor.

Na een prima nacht staan we op met het vooruitzicht van een dag met 31 graden: goed smeren dus!

Groetnis fan Geartsje

gerbrich

Super! Nu maar even acclimatiseren en dan verder genieten!

Lydia

Wat fijn dat jullie heel over zijn gekomen. Dat met de beenruimte is heel herkenbaar. Het helpt ook om ze wijs te maken dat je zwanger bent! ;-)
Hopelijk zijn jullie snel uitgerust, geniet ervan!

Lydia

Joke

Fijn om wat te horen. Wij gaan zo naar bed. Jullie een fijne dag. We zijn nu al benieuwd naar de eerste foto`s.

Tjitske Westra

Hallo familie. Inderdaad, wat een eind.....Maar jullie zijn er. Hoe fantastisch is dat!! Maar even bijkomen vandaag en genieten van het prachtige weer en de omgeving. Tut ut Gytsjerk

henk

en..... mooie omgeving waar Anne woont hé.
Vandaag het terras uit proberen met 8 kooitjes eh, 9?
De koeien doen het nog goed hoor. ze hebben nog geen heimwee. Ook skittel niet, die heeft vriendschap gesloten met Joke.

Ida

De reis zit erop!
Nu genieten van deze bijzondere vakantie. Leuk dat jullie ons op de hoogte houden van jullie belevenissen!

Groetjes Ida

Druk en Fimke

Moai dat jimme te plak binne, mar wat bekomme fan de reis en dan der mar op út. Ik ha al foto's fan André krigen.
Genietsje!!!!

Michelle

Mooi ferhaaltsje! Geniet xx

Wierd en Maaike

Fijn om te hearen dat alles sa goed gien is. Wat in lange reis!! In soad wille mar mei elkoar
Tút fan ús

Sietske

Wat in heerlike temperatuur, neffens mij herken ik dat stikje strân.

Bertus Greydanus

Prachtig dat jullie dit als gezin meemaken.
Nu zie je dat NZ het mooiste stukje op aarde is.

Jorrit en Audrey

Heerlijk hoor. De reis is pittig maar nu alleen nog maar genieten.

Nelleke

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn! Wat een overgang, 31 graden....een mooie en gezellige reis gewenst met elkaar. Hartelijke groeten van de familie van Marjanne uit Assen, NNMH

Joke en Ted

Fijn om te lezen dat reis en eerste verblijf goed zijn bevallen. Alle reden dus om lekker verder te genieten.
Veel plezier de komende tijd

Joke

Gekregen app van Geartsje,
Dizze wike net folle berik. Wy sitte yn een prachtig hus yn manapouri, de bern ha de routeburn track run. Wy ha se een eintsje brocht en helle. Hjoed nei Doubtfull sound mei de boat, tusken dolfijnen.
Alles best

trouch fean. Alles best