vdkooi-downunder.reismee.nl

Nog 4 weken!

Het is bijna zover, op 27 februari stappen wij met zijn achten in het vliegtuig naar Nieuw-Zeeland! We gaan een maand op pad en hebben veel dingen op de planning staan. Om iedereen op de hoogte te houden, gaan we proberen regelmatig een berichtje op deze website te plaatsen.

In mei kwam heit met het grootse plan om met zijn allen in 2015 naar Nieuw-Zeeland te gaan. Dit werd nog een paar maanden voor mem geheim gehouden, want mem zou het plan waarschijnlijk direct tegen houden. Stiekem werden er al een aantal voorbereidingen gedaan; uitzoeken wie de boerderij gaat runnen, vrij krijgen op het werk en uitstellen van afstuderen of stage. Uiteindelijk werd mem dan ook op de hoogte gesteld en was er geen weg meer terug.

Er werden concrete plannen gemaakt. De reisleidster (lees: Jitske) had meerdere reisroutes op papier gezet, vliegtickets uitgezocht, slaapplekken geboekt, auto’s geregeld; bijna alles dus. De rest laat Jitske rustig haar gang gaan en zien wel waar ze terecht komen

Wink

Een kort overzicht van de reis: op 1 maart zullen we rond 15:30 in Christchurch landen. Waarna we naar Diamand Harbour gaan waar tante Anne (de zus van heit) woont. Hier zullen we een paar dagen verblijven. Vanuit Diamand Harbour gaan we een rondreis maken over het Zuidereiland. We gaan onder andere naar Wanaka, the Doubtfull sound en Duniden, waarna we weer terug zullen komen bij tante Anne.

Op 20 maart zullen we met de boot naar het Noordereiland. In Martinborough gaan we op bezoek bij de familie Kershaw, dit is de familie bij wie Jitske heeft gewoond tijdens haar uitwisselingsjaar. Op 21 maart is de bruiloft van Marijke en Ed en daar zijn wij voor uitgenodigd, dus de “kreaze klean” moeten ook nog mee in de koffer. Op 26 maart zullen we heit zijn 60e verjaardag nog vieren en dan mogen we op 27 maart weer voor zo'n 24 uur het vliegtuig in.

De volgende blog zal vanuit Nieuw-Zeeland zijn, wij hebben er zin in!

Liefs Anneke (en de rest)

José & Jan

Leuk vehaal , wij zijn erg benieuwd naar het vervolg.
Als er uitvallers zijn ,bel me even !

Tjitske Westra

Wat een fantastisch idee!!
Kunnen we op afstand mooi meegenieten.....
Tut ut Gytsjerk

Wierd en Maaike

Dat is seker leuk, kinne wy alles moai folgje
Tut Wierd en Maaike

Gerbrich

Spannend!!!!
Akaroa is ook een aanrader!

Sieta Kingma

Lieve allemaal,
Het wordt een fantastische ervaring met z'n achten een maand op reis! Heel leuk dat wij mee mogen genieten met jullie belevenissen. Wij kijken graag mee. dikke tut, Sieta

Janine

Leuk!
Tut uit Amsterdam

Durk en Fimke

PrĂ´tte sukses mei de tariedings!

jan en tjitske

Komt no wol hiel tichtby in hiele maand gjin Jan en Geartsje. Frjemd idee mar foardat we it betinke kinne steane jim alwer foar us noas.
Meielkoar in hiele moaie tiid tawinske.

bertus en sietske

Sa leuk en herkenbaar, kinne we yn gedachten mei jimme de reis meitsje en herrinneringen ophelje.

J & J Boorn

Mooi veuroatsigt dat i leu met sien achen noar Nieuw Zeeland goat. Eumeunig mooi laand. Wie volgt oe wa op dissen site .
Ower 14 daagn bint ileu d'r a .
Heel vul wil met sien allen .

#Harry&Corrie&Suze&Lasse&Silas

Het aftellen is begonnen...
De laatste voorbereidingen treffen en dan...
De hele familie van der Kooi down under!
Vanuit Noordwijk wensen wij jullie een reis om never nooit meer te vergeten! Geniet met volle teugen... 5x8=40 tutsjes

Durk en Fimke

Oer 24 oeren is it hast sa fier, in hiele goeie reis tawinske. Groetsjes oan iederien en fanselfs oan ús André yn Christchurch. Genietsje fan alle moaie plakjes dêr down under yn Nij Sealân.

henk en joke

nou dan, daar gaat ie
veel succes, het is nu al een feestje op de boerderij, de koeien hebben hun voer, rust in de tent. Wij op de bank. Internet werkt op onze PC's op De Boskwei 23. Iedereen wil langskomen. Nou dat wordt nog wat. Veel koek kopen.
Bedankt voor lieve kaart, de taart en de wijn. We weten er wel raad mee.

José

Mooi dat jullie goed zijn aangekomen.Die lange reis vergeet je zo als je daar mensen hebt staan die jullie welkom heten en blij zijn dat jullie ze komt opzoeken. En dan het weer, lekker naar het miezerige en koude weer hier. zon en warmte lekker. Genieten en watte mooie uitzichten.

henk en joke

even een up-date van de boskwei, eerste kalf geboren, we zijn trots u mee te kunnen delen dat we vandaag een zoon met rood haar mochten begroeten. Moeder en kind doen het goed. Moeder - 50 - was zelfredzaam, maar was sneller dan de experts hadden verwacht. We hebben lekker geslapen.

Henk en Joke

Het is stil aan de andere kant van de aarde.

Rindert, Sieta, Jurre en Rudmer

Wat een prachtige verhalen en wat een mooi land! Aan de stralende foto's zien we dat jullie genieten en dus wij ook. Nog twee weken te gaan... Veel plezier, dikke tut fan us