vdkooi-downunder.reismee.nl

Wist je dat...?

Sorry, maar wij hebben echt veel te weinig tijd om onze blog bij te houden, daarom enkele weetjes.

- Met acht personen bestaat een wasje draaien al snel uit veertig onderbroeken en ‘tig’ paar sokken.

- Anneke en Bas zijn onze professionele fotografen en schieten de mooiste plaatjes.

- En Geartsje vult het geheugenkaartje met allerlei filmpjes.

- Iedere dag worden er zo’n vier broden verorberd tijdens ontbijt en lunch.

- De handen van Jan zijn inmiddels veranderd in kantoorhandjes, zoooooo zacht!

- Samen maken we in een handomdraai een lunch met o.a. de overheerlijke tonijnsalade van Bas.

- Onze cowboy Anton heeft een Maori-naam gekregen, we noemen hem Hohepa (uitspraak: Hohippa).

- Met een kookpitje en een waterkoker weet Marjanne een voedzame maaltijd voor 8 personen te bereiden en dan blijft er ook nog een restje over.

- Onze reisleider Jitske heeft alles tot in de puntjes geregeld. Overal weten ze af van onze komst en staat er een bedje klaar.

- Oedsen is samen met Andre een dagje gaan mountainbiken in de omgeving van Christchurch.

- Onze chauffeurs Anton en Jitske, en de reservechauffeurs Jan en Marjanne tuffen ons overal naartoe. Ze weten nu inmiddels allemaal aan welke kant je moet instappen en dat je de richtingaanwijzer moet gebruiken ipv de ruitenwisser als je wilt afslaan!

- Anne heeft gisteren, dinsdag 17 maart, een party georganiseerd. Ze gaf een house-warming en we vierden alvast de verjaardag van Jan (verrassing voor Jan). Ze had allemaal lieve mensen uitgenodigd, familie, vrienden, collega’s en mensen van de kerk. We kregen eerst koffie en cake in haar huis en gingen toen eten in de church-hall. Het was hartverwarmend.

José

Zo herkenbaar richtingaanwijzer ruitenwisser.Hadden daar ook last van.Maar ja waarom zouden jullie het anders hebben dan wij.

henk en joke

Morgen, voor jullie straks, (donderdag), door naar het noord eiland. Wat veel leuke en mooie dingen doen en zien jullie. We vinden het ook fijn om deze weetjes te lezen. Gr ook van henk

Keimpe en Griet

Prachtig wat jullie allemaal ondernemen en dat jullie zo genieten. Wij genieten ook van de reisverslagen en kunnen ons goed voorstellen wat jullie allemaal meemaken. Bepaalde dingen zijn heel herkenbaar en dan is het leuk om zelf ook weer herinnerringen op te halen.
Groetjes keimpe, griet en bern.

Jan en Tjitske

Fijn dat jullie zo genieten vandaag onze speciale missie voor Jan en Geartsje vervuld. En wat mooie fotos

Henk en Joke

Is het al weer donderdagochtend, de dag na de verkiezingen. De koeien liggen nog voor pampus, de kalveren en de Skittel laten zich horen. Voor jullie even geen politiek, alleen maar genieten en dat doen wij ook van jullie.

groet Henk en ook van Joke

Sjors en Griet.

Wat een mooie verhalen het is net of ik een boek lees. Voor Anne is er een pakje met margrieten onderweg ,kan er voor haar verjaardag zijn.
Het laatste nieuwtje is dat Hedzer zijn boerderij is verkocht. Zij gaan in Lemmer wonen [voormalige tandartswoning] groetjes van ons en nog fijne dagen.Sjors en Griet.

Martijn

Wat ontzettend leuk om te lezen! En wat komen er inderdaad schitterende foto's voorbij. Een lust voor het oog. Kan je nagaan als je het in real life meemaakt!
Ondanks dat Sietske en ik ook in een prachtige fase zitten met allemaal nieuwe ervaringen, kan ik niet ontkennen dat een klein beetje fantasie wel om de hoek komt kijken. Maar we gunnen het jullie allemaal van harte, dus geniet er volledig van! Maar dat lukt wel zo te zien...

Martijn

Even een correctie op mijn voorgaande verhaal... fantasie = jaloezie. ;)