vdkooi-downunder.reismee.nl

De laatste week.

Op dit moment zitten we in het vakantiehuis van David en Ineke in Whatarangi aan de kust. Het is echt een gigantisch groot huis, nog niet eens helemaal af. Er is ook nog geen internet, dus dit wordt waarschijnlijk ons laatste bericht.

18 maart
Na het grote suprisefeest voor heit van gisteren doen we het vandaag rustig aan. Dat kan prima want het regent en stormt, de herfst komt eraan in Diamond Harbour. Een heerlijke dag dus om rustig aan te doen, de left-overs (restjes) van het feest op te maken en wat spelletjes te doen. De kleinkinderen van Anne, Aiden en Tyson en hun stiefbroertje Sam zijn een nachtje blijven slapen. Het is een drukte van belang. 's Middags als het droog is gaan we voor een laatste wandeling door Diamond Harbour. Onze laatste nacht hier.
19 maart
We vertrekken om half 10 richting het noorden. Een mooie route deels langs de kust, waar hele hoge golven tegen de rotsen slaan. Een prachtig gezicht. Na een tussenstop in Kaikoura, arriveren weom 4 uurin Picton, een gezellig plaatsje. In de keuken van ons hostel bereiden we een heerlijke maaltijd. We gaan niet te laat naar bed. Morgen vroeg op.
20 maart
Om 6 uur gaat de wekker. We moeten met de auto's voor 7 uur inchecken voor de boot. Het is een prachtige boottocht van 3 uur tussen het Zuider- en het Noordereiland. De zee is erg ruig vandaag en daardoor duurt de tocht een uur langer. We zijn al blij dat we niet eerder deze week de overtocht hebben gemaakt, toen de cycloon boven het noord-eiland langs raasde. We zijn allemaal een beetje zeeziek, de een wat meer dan de ander. We zien wel veel dolfijnen rond de boot zwemmen en springen, dat maakt veel goed.
Om 12 uur rijden we richting Martinborough, naar de familie Kershaw. Het is een warm weerzien met de hele familie. We verblijven in het huis van Conor en Pip, fantastisch!
's Avonds is er een borrel voor het internationale gezelschap. De 'Dutch' zijn goed vertegenwoordigd tussen Canadezen, Amerikanen en kiwi's. Morgen is de bruiloft van Ed en Marijke. We hebben er zin.
21 maart
De grote dag, de lucht is strakblauw. Het belooft een stralende dag te worden. We genieten 's morgens op de veranda van ons verblijf van de heerlijke zon. Om half 4 is de huwelijksplechtigheid in de tuin van de familie Kershaw, aansluitend een borrel. Ze hebben hier echt een mega tuin en huis. Er zijn 95 gasten. Het bruidspaar ziet er prachtig en stralend uit.Om 6 uurvertrekken we naar de Townhall voor het diner en het feest.
En nu dus onze laatste daagjes hier in dit prachtige vakantiehuis. Donderdag vliegen we van Wellington naar Christchurch, waar we 's avonds de verjaardag van Jan vieren met een etentje met Anne, Geoff, André, Durk en Anita. Vrijdag vliegen we weer terug naar huis. Tot volgende week.

Jikje

Waaauw! Wat ontzettend leuk om te lezen!
Wat een avontuur, super. Geniet van jullie laatste dagen!
Liefs H,J&M

Maaike

Geniet er nog maar even van. Leafs en groetnis (ek foar tante Anne)

Sietske

Jimme hawwe de reis fan jimme leven. Geniet der noch mar fan en straks is it ek wer noflik om nei hûs te gean.
De tocht mei de boat hawwe wy krekt oarsom dien, it is in prachtiche tocht. Ik bin bliid dat it toen rustich waar wie.

Tjitske Westra

Prachtige verhalen en wat fantastisch om dit met elkaar te beleven. Geniet van jullie laatste dagen. Tut fan ut Tenerife

Durk en Fimke

Wat in aventoer, jimme fermeitsje jim wol. Genietsje fan de lêste wike, alfêst in goeie reis wêrom nei Christchurch. En in hiele gesellige lêste jûn by Anna en doch André de groeten, want wy misse him wol! En in goeie reis wêrom!

jântsje en keimpe

wat een belevenissen. Jan alvast van harte gefeliciteerd. We wensen jullie een fijne terugreis. Hope to see all of you soon!

geartsje

nog een kort bericht langs deze weg. we zijn weer in Christchurch voor onze laatste nacht. Heerlijke dagen gehad aan de kust. Maandag zijn Jan, Bas en Anton met een neef van David en een schipper gaan zeevissen. ze kwamen terug met veel sterke verhalen (anton had een haai gevangen en bas een aal van anderhalve meter) en veel vis en kreeft. Dinsdag zijn we bij een kolonie kleine zeeleeuwen geweest. een prachtig gezicht. de kleintjes waren aan het zwemmen en duiken en de ouders lagen lekker lui in de zon. Woensdag is de helft de pinnicles walk gaan doen en de andere helft heeft de oude school van jitske in greytown bezocht. ook hebben we nog een farm waar ze 1500 koeien in anderhalf uur melken. groetnis

Sietske en Bertus

Jan van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Nog een plezierige laatste dag in Christ Church en een hele voorspoedige terugreis voor jullie allemaal.

Ludwien

Jeetje, wat is het snel gegaan allemaal! Jullie laatste dagen daar. Is vast een heel bijzonder avontuur om dit allemaal zo met elkaar te mogen beleven! Tot snel!

Jaap en Saakje

Jan, Wij willen je hierbij van harte feliciteren met je 60-ste verjaardag!

Tseard en Anneke

Lokwinske mei dyn jierdei