vdkooi-downunder.reismee.nl

De week zonder wifi deel 1

Het is alweer meer dan een week stil op deze blog. Een week waarin we een groot deel van onze road trip door zuidelijk Nieuw-Zeeland hebben gedaan, waarin we schitterend weer hebben gehad en waarin we veel mooie dingen hebben gezien. Ook een week waarin we bijna geen wifi hadden en dus ook geen mogelijkheden om onze belevenissen te delen. We zijn inmiddels aangekomen in een bed & breakfast ten noorden van Dunedin en we hebben weer contact met de buitenwereld. Daarom nu een verslag van al onze avonturen, te beginnen in Wanaka.

Vrijdag 6 maart: Wanaka

We worden wakker met de eerste regen van onze vakantie, dus we draaien ons nog eens om. Gelukkig klaart het snel op en 's middags profiteren weer van het mooie weer met een wandeling langs Lake Wanaka en een terrasbezoekje. 's Avonds genieten we van de lokale cuisine: fish & chips.

Zaterdag 7 maart: Wanaka-Queenstown

's Ochtends gaan we naar Puzzling World, een museum vol optisch bedrog. Hier stroomt het water omhoog en is Marjanne langer dan Anton. Er is ook een groot doolhof waar je normaal een uur zoet mee bent. Helaas zijn de wanden van het doolhof niet berekend op de lengte van Nederlanders en dus staan heit en Anton na een kwartier al weer buiten. Of zou dit komen omdat ze over de hekjes waren geklommen?

Hierna rijden we via de Karawau bridge, waar het bungeejumpen is uitgevonden, en het mijnwerkersstadje Arrowtown naar Queenstown, waar we de volgende twee nachten blijven. Het is zaterdagavond, dus de familie van der Kooi gaat stappen. Echter bij het eerste de beste café moet de Benjamin van het stel zich identificeren, omdat de portier niet gelooft dat ze 18 is. Jitske, wat zie je er toch nog jeugdig uit! Gelukkig komt ze na een keer knipperen met haar blauwe ogen toch binnen en kunnen we genieten van een welverdiende pint.

Zondag 8 maart: Queenstown

We gaan met de gondel naar een uitzichtpunt 500 meter boven Queenstown. Zodra iedereen is bekomen van de hoogtevrees, zien we dat we een prachtig uitzicht hebben over Queenstown, het meer en de omliggende bergen. Ook sjezen we de rodelbaan die boven op de berg ligt af.

's Middags beginnen we met de voorbereidingen voor de barre tocht die voor de volgende dagen op het programma staat: de Routeburn track, een driedaagse wandeltocht door de bergen. We kopen eten voor drie dagen en pakken de tassen zo efficiënt mogelijk in. Na nog een laatste goede maaltijd in de bewoonde wereld gaan we vroeg ons nest in om morgen uitgerust op pas te kunnen.

Morgen deel twee met de Routeburn track en Doubtful Sounds! En een update van de afdeling fotografie!

Groeten van Oedsen

Sietske

Heerlijk om weer iets van jullie te horen. In Arrowtown zijn wij ook geweest. Als ik dit zo lees is er om en nabij Queenstown nog heel wat te beleven wat wij niet gezien hebben.
Het doet ons goed dat jullie zo genieten en dat het zulk mooi weer is.

Paul en Michelle

Hey oedskepoetskatoen en co, mooie verhalen hoor. Zo te lezen zitten jullie bijna geen moment stil en genieten jullie optimaal van wat er te doen is. Geniet verder en we zijn super benieuwd naar de foto's.

groetjes van Paul en Mies

tjitske en jochum

Gelukkig weer een stukje van de reis van jullie. Wie is jullie reisleider? Joke was vandaag even bij ons. Eieren brengen van de boerderij. Dat doet Jan nooit! Suttelje mei de aaikes. Hebben wij er ook nog voordeel van.
Zo te horen en te zien ( een stralende Joke ) doet het boerenleven hun goed. Ik vraag me af of Jan zijn remplacant tijdelijk is????

Jorrit en Audrey

Leuk hoor om jullie verhalen te lezen. Ben benieuwd wat jullie van de routeburn vonden.

jevedeka@hotmail.com

hallo lieve luitjes, mooie foto's en fijne verhalen, dit is wel een superreis zo met z'n allen. Alles goed hier, skivakantie in ötz was top, folkert heeft weer stevig gesnowboard in küthai en sölden. Davina was in noorwegen en heeft het noorderlicht gezien, ook prachtige foto's. Veel plezier bij anne. Doei j en kw.